במה אנו מאמינים

אנו מאמינים ביצירת אורח חיים בריא דרך התמדה, משמעת עצמית, מחויבות ובביצוע שינויים קטנים מדיי יום, בלי תוצאות מהירות וקסם. לפעמים התפיסה של כולנו על בריאות, כושר ופיתוח גוף תמיד מתלווה בשינויים קטנים מדי יום אך משמעותיים, והיא תמיד מתלווה על ידי איכות המודעות שלנו לגבי כל פרט בחיינו בריאות, כושר, ואורח חיים בריא. שינויים קטנים ומשמעותיים כאלו תמיד מתלווים על ידי שינוי בהרגלי תזונה, שינוי בדרך חשיבה והשקפת עולמנו. נוכל לשנות את הדרך החשיבה והשקפת עולמנו על ידי שימוש במודעות, פשטות ויצירתיות להשגת מטרתנו, מטרתנו יכולה להיות כל דבר, בין אם זה להיות בכושר טוב, לאכול מזון בריא וטרי מדיי יום, לרוץ 30 דקות כל יום, כל אחד בוחר את מטרתו ואת המסע שהוא רוצה לצאת איתו ועם זאת אנו עושים כאן עם הכלים, משאבים, זמן, וכיס שמתאים לכל אדם ונפש.

המטרה שלנו הוא לתת לכם את הכלים, רעיונות, השראה ומוטיבציה "שהוא דלק" להגשמה ולביצוע פעולות,  כל זה עם העקרונות הפשוטים ביותר שאותם תוכלו ליישם, על מנת שאתם תוכלו להשיג את התוצאה והמטרה שאתם רוצים להשיג במינימום השקעה. היופי שבו הוא שכל אחד יכול להתחיל היום בצורה קטנה ביותר וליצור לעצמו צעד קטן ומשמעותי ליצירת אורח חיים בריא אשר מתלווה בהתמדה, מחויבות ומשמעת עצמית לאורך הזמן בצורה הכי פשוטה וקלה.

התפיסה שלנו על בריאות, כושר גופני ואורח חיים בריא

אנו מתנגדים בחריצות לתפיסה כללית של החברה כיום, עם כל מיני מושגי "דיאטה", השגת תוצאות מהירות, כמו להוריד 20 קילו ב-3  חודשים, אשר נשמעות כמו תוצאות קסם ומתוחכמות. משום שאלו תפיסות הרסניות שפוגעות באנשים יותר לטווח ארוך, אולי אתם תראו תוצאות מיידות ו"קוסמטיות" לטווח קצר אך זה יפגע בכם לטווח ארוך. אנו מאמינים בשינוי אורח חיים בריא שלנו, אשר תמיד מתלווה במודעות, יצירתיות ופשטות  על ידי שינוי בהרגלי תזונה שלנו, בהרגלי כושר שלנו, ובכלל בהרגלי חשיבה שלנו לגבי עצמנו, והשקפת עולמנו לגבי הבריאות שלנו.

החזון שלנו הוא לשפר את השקפת עולמכם על הבריאות, אריכות חיים, ולהפיק יותר אנרגיה, יצירתיות ופוריות בחיי יום יום. לכן במקום לחשוב על דרכים להשגת תוצאה לטווח קצר, אנו חושבים לטווח ארוך וכיצד נוכל להשתמש בשינויים קטנים ומשמעותיים בחיי יום יום, ולהשתמש בכלים, משאבים, זמן וכיס אשר קיימים ברשותנו כיום, להשגת התוצאה הטובה ביותר עבורנו. על ידי שינוי באורח חיים שלנו, בריאות, כושר גופני, וכיצד כל היכולות האלו ישפרו את רמת החיים שלנו בצורה מדהימה.

עקרונות שלנו מאחורי הפילוסופיה הזו – "התמדה, משמעת עצמית ומחויבות למטרה"

כמובן שעם כל התוצאות והשינויים שאתם רוצים ליישם בבריאות שלכם, בגוף שלכם, ובכושר גופני שלכם. זה מחייב אותכם להתמיד לאורך הזמן, ליצור משמעת עצמית והתחייבות עבור מטרה שאתם שמתם לעצמכם ולחיים שלכם. העקרונות שאני משתף אותם, הם אותם העקרונות שאם אתם תשתמשו בהם בחוכמה, אתם תתגברו על כל קושי בחיים, על כל דחייה, עצלנות והחלטה לא נכונה שתעשו בחיים.

אז באמצעות העקרונות האלו "התמדה, משמעת עצמית ומחויבות למטרה שלכם", תוכלו לגבור על כל קושי ולהפוך לחייכם למסע קל ומהנה בהמשך הדרך, שאיתם גם תוכלו לגבור על כל הרגלים רעים וליצור הרגלים חדשים וטובים שיתמכו בבריאות, כושר ותזונה שלכם, ואף לגבור על כל עצלנות ודחייה, ובמיוחד להתחיל לעשות פעולות וצעדים שיתקרבו למטרה שלכם היום.

מהיום תשאלו את עצמכם, מה עדיף ביום שתתחרטו על מה שלא עשיתם בחייכם אפילו על פעולה קטנה ופשוטה? או ביום שתעשו את זה עם משמעת עצמית ותעשו את הצעד שאתם אמורים לעשות, רק תזכרו שהכאב ביניהם דומה אך הגודל של הכאב חרטה הוא גדול יותר.

היופי של לעשות פחות ולהשיג יותר – תורת המינימליזם

אנו יודעים היום כאשר אנו רוצים להשיג מטרה מסוימת בבריאות, להנות מרמת אנרגיה גבוה באופן יומי, להרפות לחץ, לשפר כושר גופני או יכולות גופניות, ואף לשנות אורח חיים שלנו, אין צורך שנעבוד קשה מדיי ונהרוג את עצמנו. כי אנו מאמינים ביעילות, בפשטות ובתורת המינימליזם על כל מה שמאחורי השיטות של אימונים, סוגי תוכניות אימונים, וסוגי תפריטי תזונה וכמובן על ידי יישום של אותו תפריט תזונה וסוג אימון יכול לעזור לכם לממש את התוצאה שאתם רוצים להשיג בצורה הרבה יותר יעילה ובפחות זמן ממה שמקובל על פי רוב כלל הדעת, וכל זאת נעשה אותם עם הרבה פשטות ויעילות בתהליך, כי לפעמים פחות זה יותר. לכן עלינו לשים לב על אותם הגורמים המועטים שיש בהם את השפעה המירבית ביותר בתהליך השינוי ובהשגת התוצאות שאנו רוצים להשיג.

זו אינו חוכמה לעבוד קשה ולהרוג את עצמנו, החוכמה הוא כמובן לעבוד קשה וחכם עבור תוצאה שאנו רוצים להגיע. כדי להגיע לתוצאה שאנו רוצים, אנו צריכים לחשוב מחדש על כל מה שעשינו עד עכשיו, האם השגנו תוצאות שרצינו השנה? האם שיפרנו את התרגילים ואת תזונה שלנו? האם התרגילים והתזונה שיישמנו בחיינו ובשנה האחרונה עזרה לנו לראות תוצאות שרצינו לראות? בנוסף עליי להזכיר לכם שתזונה נכונה מהווה תמיד 80% שהוא הגורם משמעותי בכל תוצאה שאנו רוצים להשיג, שהוא כמובן גם הגורם החשוב ביותר בכל שינוי שאנו חווים בתהליך על תוצאות של הגוף שלנו, הם במשקל הגוף (שינוי בשומן ובמאסת שריר), לכן אם נדע ונזהה את אותם הגורמים נכונים שיכולים להשפיע על משקל שלנו ועל תהליך בניית מאסת שריר, או שיפור בכושר גופני שהם לפעמים נסתרים מעינינו.

אנו נוכל לעשות שינויים משמעותיים בגוף שלנו, כל זאת באמצעות מינימום השקעה ופעולה על ידי אותם הגורמים שיכולים להיות תרגיל יעיל ומסוים שיביא אותכם לתוצאה שאתם רוצים להגיע בצורה הרבה יותר מהירה מאשר מכל תרגיל אחר, או לאכול על פי סוג תפריט תזונה נכונה שיכולה להשפיע על הגוף שלכם בתהליך הרזייה או בעליית מאסת שריר שלכם, שעל ידי יישום של אותם התרגילים והתזונה נראה שינויים משמעותיים ונתקרב לתוצאה שאנו רוצים, וכל זאת על ידי מינימום השקעה על סוגי תרגילי אימון וסוג תפריט תזונה נכונה שעובדת עבורכם בצורה הרבה יותר יעילה מכל תפריט תזונה או תרגילי אימון שעשיתם עד עכשיו. לכן על מנת שנעשה שינויים משמעותיים ונראה תוצאות טובות, עלינו לשנות את הדרך שבה אנו הורגלנו לחשוב, להקשיב, להתאמן ולאכול עד עכשיו.

כיצד נוכל להתחיל לבצע שינויים היום?

  • שלב 1: עלינו להגדיר מטרות, ליישם אותם ולדבוק בהם לאורך הזמן (לשנה, לחודש, לשבוע, ליום) אפשר לתאם עם מאמן אישי כושר לגבי בניית מטרות אישיות, או לקבוע פגישה עם מאמן אישי או מאמנת אישית שתעזור לכם להגשים את המטרות ואת הגוף החלומות שלכם.
  • שלב 2: עלינו לבנות תוכנית אימונים (לחיטוב או לפיתוח גוף) שתתמוך בלוח הזמנים שלנו (לפי קצב שלנו, אנרגיה ומוטיבציה שלנו מדיי יום, גם בהתאם למשאבים ולכיס שלנו). ניתן לבצע את זה מול מאמן כושר אישי מוסמך, הוא יבנה לכם תוכנית אימונים בקצב שלכם ותוכנית תהיה מותאמת אישית עבורכם. ניתן גם להשתמש גם מכאן בתוכנית אימונים לחיטוב הגוף או תוכנית אימונים בסיסי לפיתוח גוף\ תוכנית אימונים בינוני לפיתוח גוף.
  • שלב 3: עלינו לבנות תפריטי תזונה (ארוחות), שאומרות לנו מה אנו אוכלים באופן יומי ושבועי כי זה יקל עבורכם לדעת מה מותר לאכול ומה אסור, כמה צריך לצרוך פחמימות, שומנים וחלבונים ביום על מנת לתמוך בכושר ובפעילות גופנית שלנו, בהתאם לרמות אנרגיה בחיי יום יום וזה גם יעזור לכם להכין ארוחות מראש מבלי שתחטפו "נשנושים לא בריאים" בדרך למטרה ולאורך הזמן. אפשר לבנות תפריט תזונה מותאמת אישית על ידי תזונאי\ת מוסמכ\ת או להשתמש תפריט תזונה לחיטוב הגוף מכאן או תפריט תזונה לפיתוח הגוף (ואימוני כוח).
  • שלב 4: כיצד כיצד נוכל להתמיד לאורך זמן ולמנוע מעצמנו לפספס אימון או ארוחה (ליצור חוזה, או מחויבות אישית או חיצונית) על ידי מאמן אישי, מאמן כושר מוסמך, או תזונאי או על ידי אדם מתאים בתור מישהו שנותן לכם סמכות שתגרום לכם לקחת את השינויים והתוצאות בצורה הרבה יותר מחייבת ורצינית.
  • שלב 5: כיצד נוכל להימנע מה"מלכודות" של חברים והסביבת החיים שלנו… שיכולה להכשיל אותנו בדרך להגשת המטרה, את זה נלמד כמובן בהתמודדות בחיי יום יום, אכתוב כמה מאמרים וטיפים מועילים שאותם תוכלו ליישם  בחיי יום יום ולהפיק מירב מהמסע לשינויים ולתוצאות שאתם רוצים ליישם בחייכם.

אז כיצד נקבל את כל המידע והדרכה לגבי השלבים שציינתי בעמוד הזה?

אני מאמין שאין שלבים מתוכננים או "מושלמים" שיתאימו לכל אחד מאיתנו במיוחד, או תוכנית אימון מושלמת או לקבל סוג מידע והדרכה המתאימה ביותר ובצורה משולמת עבור כל אחד. לכן עליכם להחליט בעצמכם, מה הדרך הטובה ביותר עבורכם? להתמקד על צד תזונתי, או כושר גופני, אתם תחליטו איפה הכי טוב להתחיל במקום שאתם נמצאים, להיפגש עם תזונאי, או לעשות את זה בעצמכם, להתאמן לבד או להתאמן עם מאמן אישי, לעשות קרוספייט, או אימונים על משקל גוף, מתוך מגוון אפשרויות שיש כיום, אז זה כמובן תלוי בכם, בכיס שלכם, ובמשאבים ברשותכם.

אך הדבר הכי חשוב כאן הוא שתתחילו לעשות בעצמכם את החלטות והשינויים שברצונכם לעשות כבר היום, ובנוסף לכל מה שכבר כתבתי כאן, ריכזתי לכם פה כמה אפשרויות שתוכלו להפיק מהמירב במסע שלכם, זאת במטרה שתהיה לכם אפשרויות לבחור מה מתאים לכם יותר וגם הכי חשוב שזה יהיה כמה שיותר רלוונטי ומותאם אליכם באופן אישי ואינדיבידואלי, ולמה שבאמת מתאים לכם עכשיו. לכן המטרה פה הוא גם שתוכלו לקחת את המידע הרלוונטי או הרעיון המתאים לכם, וליישם אותה כבר היום ולבצע שינויים קטנים ומשמעותיים בחייכם היום:

  • בתחילת שנת 2014, הקמתי תוכנית ייחודית לאימון אישי – שאורכה נמשכת כ-8 שבועות לעיצוב אורח חיים בריא, שמטרתה לשפר את אורח חייכם בכל רמות פיזי, נפשי ורוחני. תוך מתן דגש על בניית תוכנית אימונים אישית, תפריט תזונה, ליווי והדרכה בכל השלבים עד לתוצאה ולמטרה לשביעות המתאמן\המתאמנת – הרשמו עוד היום, מלאו טופס בסוף המאמר.
  • בין מידע והדרכה לגבי השלבים שציינתי, תוכלו למצוא באתר בלוג של האתר, בין רוב הפוסטים והמאמרים שאני כותב כאן. תוכלו להפיק ממירב הרעיונות שאני כותב באתר וליישם את זה בעצמכם, גם אם אין לכם אפשרות להוציא כסף מיותר ולשלם עבור פגישה עם מאמנ\ת אישי\ת, מאמנ\ת כושר אישי, או תזונאי\ת מוסמכ\ת. אך דווקא יש לכם דיי שפע זמן ורצון עז ליישם ולעשות שינויים בעצמכם, אז אתם בהחלט יכולים ללמוד המון מעצמכם ומשינויים שתעשו לבדכם.
  • לכן חשוב לי לציין שלעשות שינויים בהיעדר הסמכות או מאמן אישי שיגיד לכם מה לעשות, יהיה מאוד מאתגר עבורכם, ותלמדו מזה המון על יכולת שלכם להקדיש את עצמכם למטרה בכל הכוח ונשמה שלכם, זו יכולה להיות חוויה חשובה לחייכם שתשנה לכם את חייכם בצורה מדהימה ותהיו אנשים חזקים יותר. אך בסופו של הדבר באיזה דרך שבחרתם ושתבחרו, אתם תפיקו מזה הרבה רק עצם הבחירה והרצון שלכם לעשות שינוי, ואתם גם תהיו הרבה יותר חזקים ואנשים יותר טובים ממה שהייתם מקודם.
  • יש לכם גם פה אפשרות נוספת להירשם לעדכונים ישירות לפייסבוק שלכם, כדי שתישארו מעודכנים במקרה שתשכחו את המטרה שלכם שהצבתם לעצמכם או שתרצו להפיק יותר השראה, ומוטיבציה שהוא "דלק" להמשך מסע שלכם. כל מה שאתם צריכים לעשות הוא פשוט לעשות "לייק"ולהצטרף לקבוצה שלנו בפייסבוק גוף, נפש ורוח – BodyMindSpirit.co.il, שם תקבלו עדכונים, ציטוטים, ואת המידע חיוני לשיפור אורח חייכם – המטרה שלכם פה היא לעזור לעצמכם בכל דרכים אפשריות, כדי שתוכלו להזכיר לעצמכם את המטרה שלכם ולהישאר מחויבים למטרה, תוך שתניעו את עצמכם עם כל המוטיבציה ופעולות שאתם רוצים לעשות וליישם לקראת הגשמת המטרה. זו גם דרך מצוינת לקבל עדכונים שוטפים ולהיות על דרייב גבוה של מוטיבציהבדרככם למכון כושר, אם תחליטו כך. אז הירשמו היום לקבוצה שלנו בפייסבוק.
  • בנוסף תוכלו לשאול כל סוג שאלה שעולה לכם, במטרה לקבל תשובה קצרה וברורה באתר הפורום (הוא בתהליך בנייה), בינתיים אתם מוזמנים ליצור איתי קשר בטופס יצירת קשר. אני אשמח לענות לכם ולעזור לכם, ושיהיה המון בהצלחה!
היי חברים פתחתי עמוד חדש בפייסבוק, עמוד למאמן כושר אישי ויועץ תזונה. אעלה לעמוד תמונות מאימונים, סרטונים, טיפים בתזונה, תרגילים לתרגול ועדכונים שוטפים. מוזמנים לעקוב אחריי, דניס רוזנברג מאמן הכושר שלך.

כתיבת תגובה