כיצד אפשר לשמור על משקל תקין לאורך זמן מבלי להשמין?

לרבות אנשים אשר מתחילים דיאטה כיום, זה קל לרדת במשקל ולהגיע לתוצאות שרוצים תוך זמן מסוים אך אחד האתגרים ואולי רוב הקשיים של אנשים שעושים דיאטה הוא לשמור אותו לאורך הזמן מבלי להשמין בחזרה.

כיצד אפשר לשמור על משקל תקין מבלי להיפגע בעליית שומן בגוף? בכלל. יש כמה דרכים אשר חלקם טובים, פחות טובים, בריאים ובכלל לא בריאים. בקיצור אני אציג בפניכם 2 דרכים פשוטות וטובות לטעמי:

  • הדרך ראשונה בתקופות עונתיות – יש אנשים שעולים באחוזי שומן ויורדים באחוזי שומן לכל אורך השנה, בתקופות העונות למשל. דרך סוג אימונים ותזונה שהם עושים, וגם דרך הפסקות עונתיות שהם עושים כלומר, מתאמן אחד לא ממש הקפיד על תזונה בחורף אך התאמן מדי פעם, מתוצאה מזו השמין ועלה באחוז שומן מסוים. לקראת קיץ הוא נכנס למכון כושר ולמשטר תזונה למטרת חיטוב ולהוריד את כל אחוזי שומן שצבר במהלך החורף וכן הלאה.
  • הדרך שניה הוא לפתח אורח חיים בריא – אורח חיים בריא מבוסס על 2 דברים: ארוחות פיצ'ר ואימונים אופטימליים. כיצד זה נראה? ארוחת פיצ'ר הם יותר כמו ארוחה אסורה שרציתם לאכול במהלך כל השבוע. שימוש ברעיון של ארוחת פ'יצר הוא בד"כ במטרה לעזור לכם לשמור על תזונה קפדנית במהלך כל השבוע ויותר מ-95% אחוז מהזמן. כיצד? בד"כ אנו בוחרים ארוחת פיצ'ר אחת בשבוע, נגיד אני בחרתי ביום שבת, שבאותו יום יש ארוחה משפחתית בבית או שיוצאים לאכול בחוץ עם חברים. בשאר מדי יום למשך 6 ימים התזונה דיי פשוט ביותר: לאכול את אותן הארוחות בכל יום, לפחות חמישה ימים בשבוע. שאת דוגמאות לארוחות אפרט יותר מאוחר.

את אימונים אופטמליים וקצרים מבוצעים בד"כ 10 דקות ביום, 3 פעמים בשבוע, הם נועדו לזרז את קצב שריפת השומן, ושזה גם מה שקצת נצבר מארוחת פ'יצר האחרונה. שאותה גם אפרט במאמר נפרד. אם יש לכם 10-30 ק"ג או יותר שומן לשרוף. אתם צריכים לדבוק בתזונה ובאימונים, הפתרון הוא להפסיק לחשוב על מה לאכול שגורם לכם להשמין ולחשוב על מה שכן לאכול דרך תפריט ארוחות שתאכלו שיתרמו לכם יותר מבחינת בריאות, אנרגיה וערנות בחיי יום יום בשילוב עם אימונים שתעשו, הסבל והכאב שלכם מעודף משקל ומשומן בגוף שלכם יניע אותכם לשרוף יותר ויותר אחוז שומם ולהגיע למטרה שלכם.

אלו מספר הנחיות, שיעזרו לכם לדעת אם אתם בכיוון נכון בדרך לירידה במשקל שומן ולשמירה על משקל הגוף:

  • אכילת ירקות וחלבונים – הסיבה היחידה שאתם לעולם לא תשמינו שוב, כי אתם חייבים להתחיל בכל ארוחה עם בסיס טוב של ירקות, בתנאי שיש להם טעם טוב כמו (מלפפון, חסה ערבית, בצל סגול, עם פטרוזיליה, מלח ופלפל על בסיס מיץ לימון) ואז להוסיף את חלבון שהוא איכותי לחילוף חומרים בגוף ולירידה במשקל השומן הם: (עוף, הודו, כבש, בשר בקר דל-שומן, או דג).
  • קצב ירידה במשקל שומן כמה זה מספר טוב להוריד משקל שומן בשבוע? לדעתי, להוריד קילו אחד שומן בשבוע זה מעולה, אך אינו גבולי. נגיד אם יש לכם 10-30 ק"ג שומן להוריד, אך לא איבדתם בשבוע אחת או לפחות בשבועות ראשונים, קילו אחד. סימן שאתם עושים משהו לא בסדר.
  • הימנעו מנשנושים – אם אתם רוצים לאכול עוגייה כאן, סוכרייה שם. בשביל זה נועד ארוחת פיצ'ר אתם יכולים לצרוך 1,200 ומעל קלוריות של ממתקים בתוך זמן קצר בתור ארוחת פ'יצר. אך אף פעם לא לאכול ממתקים פה ושם, דבר עלול לגרום למומנטום ולהרגל של הרגלי אכילה לא נכונה ותאבון נדיר בהמשך לצרוך עוד ועוד נשנושים בדרך ויהיה לכם קשה להפסיק ותסתובבו עם "רגשות אשמה". אז אל תנסו לרמות את עצמכם, מותר מדי פעם לאכול עוגיה אחת שממש ממש רוצים ושיש לכם תאבון לזה אך לא מתוך סתאם אכילה לא מודעת…. הרעיון פה הוא לפתח משמעת עצמית גבוהה במצבים כאלה וליצור הרגלי תזונה טובים שמשפיעים על אורח החיים שלכם.

אני מקווה שנהנתם מהמאמר, שיהיה סופשבוע מעולה!

"Take care of your body.  It's the only place you have to live." – Jim Rohn

היי חברים פתחתי עמוד חדש בפייסבוק, עמוד למאמן כושר אישי ויועץ תזונה. אעלה לעמוד תמונות מאימונים, סרטונים, טיפים בתזונה, תרגילים לתרגול ועדכונים שוטפים. מוזמנים לעקוב אחריי, דניס רוזנברג מאמן הכושר שלך.

כתיבת תגובה