תזונה נכונה – כי חיטוב הגוף מתחיל במטבח

שאנו רוצים לעשות דיאטה, או לחטב את הגוף. אנו חושבים על תרגילים ואימונים שישרפו לנו כמה שיותר קלוריות בגוף. אך אין ספק שכל אלו משחקים תפקיד מאוד קטן בהשפעה על דיאטה שלנו ובכלל על לחטב על הגוף. כל תרגיל ואימון שאתם עושים הם אכן משחקים תפקיד חשוב אך לא משמעותי בתהליך החיטוב, מה שמשמעותי בתהליך של חיטוב הוא תזונה שלנו.

תרגיל ואימון יכול לשפר לכם את יכולת שלכם, מהירות, כוח, חוזק, מסת שריר ולשרוף שומן או קלוריות אך לא לחטב את הגוף.

שתוצאות בחיטוב, בניית גוף ושיפור יכולות גופניות מושגות באמצעות תזונה נכונה\דיאטה שהן מהוות רק 80% ואילו בפעילות גופנית, אימונים וכושר מהווים רק 20%

זה אכן עובד כך גם בפיתוח גוף,  ידוע שהיעדר תזונה נכונה אינכם גודלים במאסת שריר. לכן בפיתוח גוף יש חשיבות בצריכת חלבונים, שומן ופחמימות. לכן נשתמש באותם עקרונות של תזונה על חיטוב הגוף, אך באופן יותר פשוט. על מנת שתחטבו את הגוף שלכם ותגיעו לאחוז שומן נמוך יותר ולהיות במשקל שתמיד רציתם להיות… עליכם ללמוד כיצד לאכול נכון החל מהיום, ואף להתאמן במתינות כדי להגיע למשקל רצוי.

כדי לשמור על כושר, להיות במשקל טוב ובריא. עקרונות שמנחים אותנו, הם פשוטים:

  1. תזונה נכונה
  2. אימון כושר ופעילות גופנית
  3. מנוחה ושינה

תזונה נכונה – 

בשביל לחטב את הגוף. אין צורך לספור קלוריות או לעקוב אחרי המזון שלכם, שאתם מתחילים בתזונה נכונה רוב התפריט המזון שלכם מורכב מאבות המזון הן: חלבונים, פחמימות ושומנים. אם נחדד יותר לעומק מאיפה חלבונים, פחמימות ושומנים מגיעים, נראה שלל אפשרויות של מזונות שנוכל לצרוך. דבר נוסף שצריך שיהיה לכם בשבועות הקרובות זה משמעת ברזל ויכולת לארגן לעצמכם סוגי מזונות טובים במטבח שלכם, ואומץ רב להוציא מזונות אסורים מהמטבח שלכם, עד לסיום תקופת חיטוב. אתם מוכנים? תזכרו, זה החלטה שיכריע את הרגע שלכם ויביא צעד לשינוי, תזכרו שחיטוב מתחיל במטבח. אך עם תזניחו את טיפ הזה, זה יפריע לכם בחיטוב, תצטרכו לעמוד בפיתויים של מזונות שעומדים לרשותכם בבית.

מזונות מותרים ואסורים –

כדי לפשט לכם את זה, אפרט אילו מזונות מותר לכם לצרוך ואילו מזונות אסור לכם לצרוך. בעקרון אילו מזונות כדאי שיהיה לכם בבית:

מותר לכם לאכול: מגוון ירקות, פירות, אגוזים, פירות יבשים, בשר, דגים, עופות, ביצים, מאכלים טריים, אורגניים ובריאים.

אסור לכם לצרוך: כל סוגי חיטה, אורז, תירס, לחם, דגני בוקר, פסטה, מאכלים מעובדים, מאכלים משומרים, סוכרים, וממתקים מלאכותיים.

הימנעות ממאכלים רעילים (מאכלים כימיקליים ומעובדים) ועל ידי ביטול פחמימות מעובדים מתזונה שלכם, כולל ממתקים וסוכרים מלאכותיים. תביא אותכם לחיטוב יעיל יותר ולתוצאות טובות יותר ללא מאמץ ולטווח ארוך הן מבחינת המשקל שלכם והבריאות.

תזונה אשר רוב מזונות שאתם צורכים יהיו מבוססות על מזונות טריים ובריאים – כמו בשרים, דגים, עופות, ביצים, אגוזים ופחמימות טובות שמגיעות מירקות ופירות, היא הדרך שתביא אותכם לחיטוב טבעי יותר, תראו שתורידו קילו אחד או שניים ללא מאמץ בכל שבוע כולל פעילות גופנית מתונה.

אימונים –

ביצוע תוכנית אימונים שלכם צריכה להיות מעורבת עם מגוון תרגילים קלים לביצוע ובעצימות נמוכה של תנועה ממריצה כמו (הליכה, טיולי שטח וטבע, אירובי קל), עם אימוני כוח אינסנסיביים כולל ספרינטים.

הצעד הבא שלכם –

הבאתי לכם רשימה של מזונות שמותר לכם לאכול ורשימה של מזונות שאסור לכם לאכול, מכאן באה היצירתיות שלכם. תוכלו להכין כל דבר, ולאכול כל דבר תוך הימנעות ממזונות שאסרתי עליהם. לדוגמא, אם תצאו החוצה ותרצו לאכול שווארמה, זה יהיה אפשרי עבורכם. רק אל תשכחו שתאכלו בלי לאפה או פיתה, תזמינו צלחת שווארמה, סלט, חומוס וכל תוספת (לא כולל צ'יפס). אם תכינו לעצמכם צלי בשר, או דג סלמון אפוי, תאכלו אותה עם ירקות טריים, שילוב של חסה, עגבניה, מלפפון, בצל, שמן זית, מיץ לימון, ותבלינים. ולקינוח סלט פירות, יש מגוון מזונות טעימים שאפשר להכין ולאכול בהנאה, מבלי לשלב בו את  הדגנים (פסטות, אורז, לחם, תפוח אדמה, תירס ועוד').

את תזונה נכונה תוכלו לשלב אותה בקצב אימונים שלכם:

"Tell me what you eat, and I will tell you who you are."Brillat Savarin

היי חברים פתחתי עמוד חדש בפייסבוק, עמוד למאמן כושר אישי ויועץ תזונה. אעלה לעמוד תמונות מאימונים, סרטונים, טיפים בתזונה, תרגילים לתרגול ועדכונים שוטפים. מוזמנים לעקוב אחריי, דניס רוזנברג מאמן הכושר שלך.

כתיבת תגובה