כל הרעיון הוא להתחיל מקטן

הדרך המעודפת עליי להתחיל להתאמן הוא לעשות את האימון כמה שיותר פשוט. אני משתמש בשיטה הזו כבר זמן מה בכל תקופה שאני מתחיל להתאמן בתוכנית אימונים חדשה. השתמשתי בשיטה הזו גם למקרים כאלו שלא התאמנתי זמן רב אחרי שנטשתי את האימונים מכל סיבה, שבמצבים כאלו שברתי המומנטום של תדירות האימונים שבעבר הייתי מתאמן בקצב ובכושר מסוים.

בכל פעם שרציתי לחזור להתאמן אחרי תקופה ארוכה של חודשיים-שלושה חודשים שבהם לא התאמנתי, גיליתי שזה ממש קשה לחזור להתאמן באותו הקצב שבו התחלתי ועבור אלו שלא התאמנו זמן רב יותר משנה-שנתיים, אני מתאר לעצמי כמה זה הרבה יותר קשה עבורם להתחיל להתאמן שהם במצב כ"כ רע עם הכושר שלהם.

הפתרון הפשוט ביותר הוא להתחיל מקטן

אני הולך להציג לכם את הדרך הפשוטה ביותר להתחיל להתאמן היום. המפתח הוא להתחיל מקטן. אם  עדיין לא הבנתם את הכוונה בלהתחיל בקטן, תגלו אותו בין השורות במאמר. עבורי זה אחד הדרכים הפשוטים ביותר שעזרו לי להתחיל משהו ולהגיע לכושר גבוה בכל מטרה, ואימון שרציתי להתחיל עימו.

אני מאמין בלשמור את האימונים שלי כמה שיותר פשוטים, אם תעשו את זה כך יהיה לכם מאוד קל להתחיל ולהשתפר עם הזמן . גם  יהיה לכם מאוד כייף להתחיל כך ולהמשיך באימונים לאורך הזמן, ולדבוק בהם.

ראו תמונה להמחשה: המטרה יכולה להראות גדולה מדיי ומפחידה מדיי עבור כמה אנשים. אך ברגע שאתם עושים את הצעד הקטן היום, הכול נהיה פשוט יותר.

להתחיל מקטן

מקור התמונה: http://sarah.theworkexperiment.com/

לכן המפתח הוא לא לסבך את הדברים שאתם עושים, לשמור את זה כמה שיותר פשוט. אם אתם רוצים להיות רצי מרתון, תפשטו את זה כמה שיותר ותתחילו מקטן. אם אתם רוצים לעצב את הגוף שלכם, תתחילו מקטן. אם רוצים להתחיל לאכול בריא, תתחילו מקטן. לפעמים זה לא אפשרי עבור רב אנשים, כי הם רוצים להגיע לכמה שיותר תוצאות ומהר הם רוצים להגיע לאורח חיים מהר יותר, הם רוצים להוריד 10 קילו מהר יותר, הם רוצים להגיע לאימונים 4-5 פעמים בשבוע מהר יותר, תגלו מה? שרובם לא סיימו, הם פרשו מרגע שהתחושה התלהבות שלהם ירדה, מרגע שנתקלו בקשיים הראשונים, מרגע שהתאיישו מהרעיון כאשר הם ראו שזה לא מה שהם ציפו בהתחלה.

להתחיל בגדול מסבך את המצב עוד יותר משום שהוא דורש ממכם המון אנרגיה, כוח, זמן ועבודה. כבר הייתי שם וזה בא מתוך הניסיון שלי. תשכחו בלהתחיל גדול ומהר יותר. תשמרו את הדברים פשוטים כמה שיותר אם אתם יכולים, זה נותן לכם את האפשרות לרכז את כל הפוקוס ואנרגיה שלכם על משהו קטן, ולעשות את זה הרבה יותר יעיל עבורכם עם התהליך שתעשו.

יציאה מאזור הנוחות בצורה קטנה ביותר

כמו בכל דבר בחיים ורגעים שאתם עושים, בין אם התחלתם לרוץ או התחלתם במשטר דיאטה לקראת הקיץ. יש רגעים שבהם אתם חווים את הכאב הגדול ביותר כשאתם יוצאים מאזור הנוחות, לפעמים במצבים כאלו אתם רוצים לוותר יותר מכל משום שזה לוקח יותר מדיי עבודה, זמן ואנרגיה, משום שאתם לא מבינים את זה, משום שאתם לא סומכים על זה. אתם לא צריכים לחוות את זה, הפתרון הפשוט ביותר שמצאתי הוא להתחיל מקטן, הוא פשוט וקל יותר להתחיל בכל דבר מבלי להרגיש יותר מדיי התנגדות בתהליך לקראת המטרה שאתם רוצים להגיע אליה.

תזכרו להתחיל מקטן, הוא יוציא אותכם מאזור הנוחות ויביא אותכם לכל מצב חדש, מטרה חדשה, בצורה פשוטה.

להתחיל מקטן בכל נוגע לבריאות ולאורח חיים בריא

  • בחרו דבר אחד שישנה לכם את החיים ואפילו יותר את השנה הזו, מהו הדבר אחד שישנה לכם יותר מכל? מהו הדבר שאתם רוצים להתחיל ממנו יותר מכל? האם להיות שחקן טניס? להיות להיות שחיין? או רץ מרתון? זה יכול להיות כל דבר. אך עליכם לבחור רק דבר אחד. המפתח פה זה להגביל את התלהבות שלכם כמה שיותר כדי לרכז את כל הפוקוס, האנרגיה והתלהבות שלכם בדבר אחד שהוא חיוני יותר עבורכם ושיביא יותר השפעה ושינוי עצום באורח חיים בריא וספורט בחייכם.
  • מה אתם יכולים לעשות החודש כדי לגרום לזה לקרות? אם המטרה שלכם לגבי סוג אימון שבחרתם הוא למשך שנה או חצי-שנה הקרובה, אתם תצטרכו לפרק את המטרה הזו למטרה קטנה יותר עבור החודש הקרוב. תפרק ואת זה כמה שיותר ותגלו מה היעד והיעדים שאותם תוכלו למדוד ולהתחיל לעשות בחודש הראשון.
  • מה אתם יכולים לעשות היום כדי לגרום לזה לקרות? אתם מתחילים את היום שלכם. תגלו מה אתם יכולים לעשות היום כדי לגרום לזה לקרות? תוכלו להתחיל מקטן בכל אימון שבחרתם, נגיד דבר אחד שבחרתם לשנה הזו, הוא לעשות ריצה תוך 3-4 פעמים בשבוע למשך 30 דק' או יותר. אז תנסו לגלות מהו הצעד הקטן ביותר שתוכלו לעשות היום, כדי להתקרב למטרה שלכם בצורה מציאותית היום.

זה יכול להיות דבר קטן ביותר אך משמעותי. אם תעשו דבר אחד קטן בכל יום, אתם תשיגו את המטרה שלכם. לכן הכוח הזה עצום, לדוגמא: אתם יכולים לבחור שהדבר הקטן שאותו תוכלו לעשות היום הוא להתחיל לרוץ במשך 3 דקות… ועכשיו תוודאו שתעשו את הדבר הקטן שקבעתם דבר ראשון היום בבוקר יבוצע היום. אל תשימו את זה לסוף היום, תעשו את זה דבר ראשון היום. פשוט לעשות ריצה במשך 3 דקות… זה קל עד כמה קשה זה יכול להיות?

הרעיון להתחיל מקטן, הוא בהמשך כל שבוע תוסיפו עוד 5 דקות נוספות לריצה, בכל שבוע שעובר תוסיפו עוד 5 דקות עד שתגיעו ל-30 דקות ריצה בסוף החודש וקצת יותר שאת הריצה אתם עדיין מבצעים אותו פעם בשבוע, גם בקטע הזה תוכלו להשתפר גם בכמות ריצה, תתחילו להוסיף עוד יום ריצה נוסף בשבוע, שזה פעמיים בשבוע. בכל שבוע תוסיפו עוד יום ריצה, עד שתגיעו ל-4 ימי ריצה בשבוע כל ריצה נמשכת 30 דקות. ראו עד כמה זה פשוט, פשוט תנסו את זה בעצמכם ותראו את השפעה עצומה של זה… השתמשו באומנות להתחיל מקטן בחוכמה. זה נותן לכם את הכוח שלכם – לעצב את העתיד שלכם היום, שיכולה להתחיל עם הצעד הקטן ביותר היום.

"Don't be afraid to fail. Be afraid not to try." – Michael Jordan

 

היי חברים פתחתי עמוד חדש בפייסבוק, עמוד למאמן כושר אישי ויועץ תזונה. אעלה לעמוד תמונות מאימונים, סרטונים, טיפים בתזונה, תרגילים לתרגול ועדכונים שוטפים. מוזמנים לעקוב אחריי, דניס רוזנברג מאמן הכושר שלך.

כתיבת תגובה