פיתוח גוף

פיתוח גוף הוא ענף של ספורטאים אשר מפתחים את הגוף, את השרירים. אשר מתחרים בתחרויות שונות בעולם כדי לזכות בתואר מר אולמפיה או בתארים שונים. אתם מכירים את רוב מפורסמים שהתחרו בענף הזה. ארנולד שוורצנגר, מר אולמפיה (דקסטר ג'קסון) ועוד' דמויות בולטות בענף פיתוח גוף.

רובנו כאשר שאנו נכנסים לתחום הזה, אנו עושים את זה עבור מטרה מסוימת, כך במילים אחרות אנו חובבנים ולא מקצוענים. כמובן שלתחרות בתחרויות שונות בעולם ענף הפיתוח גוף הוא לא בראש סדר עדיפיות שלנו. בנוסף אנו מעדיפים להתאמן ולהשתמש בפיתוח גוף כאמצעי להשגת המטרה שלנו שיכולה להיות קשורה למשהו עם הגוף שלנו, כמו לעצב את הגוף כדי שייראה יפה, מעוצב עם שרירים,  או להיות בריא, עם המון אנרגיות מדי יום. בסופו של הדבר אתם מתאמנים כדי לפתח גוף ושרירים שתוכלו ליהנות ממנו, ובסך הכול אתם רוצים להרגיש טוב עם הגוף שלכם מבחינת בריאות, כושר, ואנרגיה.

אך שרוב אנשים נכנסים לפיתוח גוף הם עושים טעויות רבות, שהם אפילו לא אמורים לעשות מראש…

רובנו כאשר אנו נכנסים לפיתוח גוף, אנו רוצים להרוויח מזה משהו בתהליך, זה לשפר פעילות גופנית, להגדיל את הכוח שלנו, לעצב ולבנות שרירים בגופנו. אך אנו נוטים לסבך את העניין עוד יותר במקום לפשט את זה. תזכרו שפיתוח גוף הינו ענף ספורט אשר מטרתו היא פיתוח שרירים בלבד, שאותו תוכלו להשיג בתור אמצעי למטרה שאתם רוצים להגיע אליה, ואנו לא רוצים לבנות לעצמנו גוף ענקי ושרירים גדולים, ובוודאי לא להתחיל לעשות אימונים או לאכול באופן קיצוני, לכל אחד מאיתנו יש את האידיאל שלו, ואת הגוף שהוא שואף להגיע אליו, וכל אחד מאיתנו הוא שונה. לכן עלינו להבין מה הבסיס שאנו רוצים להתחיל ממנו ולהבין על מה אנו רוצים עליו מבחינת אימונים, מבחינת תזונה, מבחינת אורח חיים, ובסופו של הדבר עליכם לשאול עד לאן אתם רוצים להגיע עם המטרה שלכם בתחום בריאות.

השאלות שעלייך לשאול את עצמך לפני שתתחיל להתאמן

  • מהו האידיאל של הגוף שאתה שואף להשיג אותו? איך הוא ייראה, בעיקרון יש כמה סוגים של גוף שאנו יכולים לשאוף ולהשיג זה גוף של דוגמן, גוף של שחקן כדורסל, או בודיבוילדר ועוד'.
  • כיצד ייראה הגוף שלכם שתגשימו את המטרה?
  • האם תשלבו בתהליך גם תזונה נכונה, גם מבחינת בריאות, ליצור אורח חיים וסביבה נכונה עבור המטרה שלכם, תשלבו גם אימוני כוח וגמישות? או שתעבדו רק על משקולות ועל שרירים, מבלי להתחשב בתזונה, באורח חיים באופן כללי.
  • עליכם להיות ספציפיים ואתם גם צריכים להיות גם מאוד ברורים עם עצמכם לבין החזון שאתם רוצים להשיג עם הגוף והבריאות שלכם.

אמצעי הוא של פיתוח גוף הוא:

  • הוא לא לעשות ממך אתלט מקצועי.
  • הוא לא לעשות ממך הכי חזק שאפשר.
  • הוא לא לעשות ממך מר אולימפה.

אך רוב אנשים שנכנסים לתחום הזה, מפוצצים בסיסמאות ע"י חבריהם למכון כושר, אשר ממליצים להם לעשות כל מיני דברים כמו לצרוך תוספי מזון, אבקות לעלייה במאסה, ואבקות לחלבון. סביר להניח שרובנו אפילו לא צריכים את זה וזה מיותר להכניס את האפשרויות האלו מבלי להבין מה המטרה שלנו, האידיאל של הגוף שאנו שואפים אליו, ומבלי להבין מה השפעות של החומרים האלו ולשם מה הם נצרכים. תזכרו שאנו פשוט רוצים לבנות כמה שרירים ולעצב את הגוף שלנו לפי האידיאל שלנו. לכן חשוב מאוד לפשט את זה בהתאם אליכם ולא להיות מושפעים מדברים כאלו מראש.

סוגי אימונים, תזונה ותדירות אימונים נפוצים כיום

אנו רואים את סוגי האימונים נפוצים היום, שתהליך אימונים שאנו רואים שרוב אנשים עושים הם פחות או יותר דומים זה 3-4 סטים בכל תרגיל עם 10 חזרות ויותר. תדירות אימונים של 3-5 פעמים בשבוע, במשך שעה וחצי או יותר לאימון עצמו. רוב אנשים מבלים יותר במכון כושר במטרה להשיג את מאסת שריר עם 10-14 תרגילים בכל אימון. רובנו מתאימים את עצמנו לאימונים האלו, רובנו פשוט לא יודעים שיש אפשרויות אחרות להגיע לתוצאות עם הגוף שלנו במיוחד בפיתוח גוף, שאני מתכוון לאפשרויות אחרות, אני מתכוון פה לאפשרויות של סוגי אימונים ובגדול לתוכנית אימונים שכבר הומצאו בעולם שניתן להתאמן בצורה הרבה יותר יעילה, איכותית ובפחות זמן כדי להשיג מאסת שריר או לבנות בסיס טוב לגוף.

מה שאני אומר פה, שיש מגוון תוכניות אימונים שאתם יכולים לבחור ואני מציין שוב שיש המון אפשרויות אחרות שאתם יכולים להגיע לגוף שאתם רוצים באמצעות אימונים יעילים יותר, בפחות זמן במכון כושר. הכול מבוסס על סוגים שונים של תוכניות אימונים ותזונה שתוכלו להתאים אותו אליכם, בנוסף לסוג אורח חיים שלכם, מבחינת פעילות גופנית ותזונה.

דבר אחרון… תשכחו כל מה שאתם למדתם ויודעים כיום

רוב אנשים כיום מוקפים ע"י אותם אנשים שהם מכירים, וחגים על אותם מעגלים חברתיים, ידע ומשאבים. תוך שהם "עיוורים" וסגורים לשיטות אחרות, לרעיונות חדשים, לסוגים שונים של אימונים שיכולים להועיל להם יותר ואף לעזור להם לעבוד הרבה יותר טוב בצורהב נכונה לכיוון שהם רוצים, לכן אני מציע לכם לשכוח את כל מה שלמדתם, ושמעתם על שיטות נפוצות. תנסו היום לפתוח קצת את הראש, לחקור על אפשרויות אחרות של אימונים שלא ניתקלתם ולא שמעתם עליה. ע"י כושר סקרנית טבעית, מחקר עצמי וללמוד בדרך שלכם וכך בהדרגה תוכלו לבנות תוכנית אימונים ותזונה שיתאימו למטרה שלכם בצורה עצמאית. מדי פעם אפשר לקבל עזרה עי" מאמנים אישיים, אנשים מובילים בתחום, לקבל דעות של אנשים, ביקורת ופידבקים אך אל תסתמכו על זה יותר מדיי. תעקבו אחרי התחושה פנימית שלך ואחרי הלב, ובקצב שלכם.

לכן אם תעיזו לצאת מהמעגל חברתי, תתנסו בדרך שלכם, תחקרו ותשאלו אנשים מובילים בתחום פיתוח גוף, תראו שתלמדו הרבה יותר ותגלו שיש שיטות הרבה יותר טובות ויעילות להשגת המטרה שלכם. המטרה של האתר הוא כמובן להראות לכם שיש אפשרויות אחרות של אימונים שניתן להשתמש בהם כדי לפתח את הגוף שלכם, שתוכלו לקחת אותם, לבנות בעצמכם באופן אישי. בכל זמן, בכל מקום, בצורה גמישה, אין צורך לשלם על מכון כושר יקר בשביל להתחיל להתאמן, איך צורך לשלם על ציוד יקר, כל מה שאתם צריכים זה לבנות בסיס טוב עם גוף שלכם. בהמשך אביא מגוון תוכניות אימונים לבניית מאסת שריר , בניית כוח לגוף. שתוכלו ללמוד עליה, לחקור עליה ולפתח את עצמכם בהתאם אליכם. אין צורך שתמשיכו לעבוד קשה במכון כושר, אם תמשיכו להקריב את עצמכם 4-5 פעמים במכון כושר במשך יותר משעה, ואתם מותשים רצח – הפסיקו את זה. זה יגרום לכם יותר בעיות, מאשר לעזור לעצמכם. תמיד תחפשו דרכים פשוטים יותר, חכמות יותר וגם יעילים.

היי חברים פתחתי עמוד חדש בפייסבוק, עמוד למאמן כושר אישי ויועץ תזונה. אעלה לעמוד תמונות מאימונים, סרטונים, טיפים בתזונה, תרגילים לתרגול ועדכונים שוטפים. מוזמנים לעקוב אחריי, דניס רוזנברג מאמן הכושר שלך.

כתיבת תגובה