תזונה נכונה לכל מטרה

לא פעם שאני כבר מציין רבות בפוסטים ובמאמרים שאני כותב, שתזונה נכונה הוא מהווה חלק חשוב בתהליך התפתחות בגופנו. כל פעילות ותרגילי כושר שאנו עושים על מנת לפתח מאסת שריר, או לפתח כוח מירבי או על מנת לשרוף שומן בגופנו, תזונה הוא חלק מזה והוא חלק גדול בתהליך. שאנו מתאמנים במכון כושר ושורפים קלוריות, גוף שלנו עובר תהליך ושינויים בתוך התהליך הזה גוף שלנו זקוק גם למקורות שיעזרו לשינויים להתרחש ורוב המקור שלו הוא מהמזון, מינרלים, חלבונים, פחמימות ושומנים על מנת לנצל את אנרגיה שלהם למטרות שונות.

שאתם משלבים תזונה נכונה נכונה עם תרגילי אימונים נכונים למטרה מסוימת, מה שנוצר פה מצב יעיל להגעת תוצאה ואת מטרה שאנו רוצה להשיג. על מנת להבין יותר לעומק ובצורה פשוטה איך לאכול נכון למטרה מסוימת, נתערב פה את סוגי המזון: פחמימות, חלבונים, שומנים ומינרלים ביניהם. כדי להשיג תוצאה כמו חיטוב גוף, עלינו לבנות תפריט תזונה נכונה שמותאמת לחיטוב, כדי להשיג תוצאה של בניית מאסת שריר ולבנות יותר שרירים בגוף, עלינו לבנות תזונה מתאימה למטרה הזו.

כלומר במילים אחרות, רעיון של תזונה הוא דיי ברור ופשוט, מה שעובד עבורנו זה כלל המשחק וכמה אחוז אנו מספקים במזון שלנו למטרה שלנו, אחוז מתחלק על ידי פחמימות, חלבונים, ושומנים. אם יש לכם אחוז על פרמטר של מזון שהוא לא נכון, במילים אחרונה שתפריט תזונה שלא מתאימה לחיטוב, אז חבל על כל מאמץ ואימונים שתעשו, כי לא תשיגו את המטרה, עליכם להבין את הגורמים והסיבות להשגת המטרה, אינכם יכולים להשיג את המטרה אם אינכם מבינים כיצד זה יעבוד וכיצד זה יושג. לכן רובנו מתייאשים בקלות או שלוקח לנו יותר זמן לממש את המטרה ממה שציפינו.

שתוצאות בחיטוב, בניית גוף ושיפור יכולות גופניות מושגות באמצעות תזונה נכונה\דיאטה שהן מהוות רק 80% ואילו בפעילות גופנית, אימונים וכושר מהווים רק 20%

זה נכון, במאמרים הבאים אנסה להמחיש לכם למה זה כך וכיצד תוכלו לנצל את זה לטובתכם. כלומר לבנות לעצמכם תרגילי אימונים יעילים שבו תעשו במשך זמן מסוים ובמספר פעמים בשבוע, ולדבוק בתזונה נכונה שתתרום לתהליך שלכם להתרחש ולהשיג את המטרה שלכם.

היום יותר מתמיד אשמח להראות לכם את הדרך לבנות לעצמכם תפריט תזונה נכונה, שבה תיהנו מארוחות מדיי יום, לאכול בשעות עדיפות עליכם בו זמנית לראות תהליך ושינויים מתרחשים כמו שאתם רוצים. תזכרו שהתהליך ושינויים שעליכם לראות הוא לא יותר משבוע-שבועיים, אם משהו לא עובד אחרי שבוע-שבועיים, סימן שאתם עושים משהו שהוא לא כשורה. אך לפני שנצא להתבונן על דוגמאות שונות של תזונה, תפריטי תזונה למטרות שונות בין אם זה לחיטוב, לריצה, לפיתוח גוף או לבניית כוח.

עלינו להצמד על משתנים קבועים ועל כללים קבועים אשר נותנים את התפיסה הכוללת של מה כדאי לשנות ולעשות כדי שתוכלו לעצב את אורח חיים שלכם, תזונה שלכם ואת אימונים שלכם בהתאם למטרה שאתם רוצים להשיג, לכן מה שאני הולך להראות לכם הם מספר משתנים, כללים, עקרונות ומודלים שהם קריטיים וחשובים ביותר שהם מהווים בסיס להכול.

לדוגמא, מה משפיע על מאסת שריר שלכם לגדול, מה משפיע על שומנים שלכם לשרוף, או מה משפיע על שינויים בתזונה ואימונים שאתם עושים.  השארו איתי, ואכניס אותכם לעולם עשיר בגורמים ומשתנים שתוכלו לנצל ולהפעיל אותם לטובתכם ולהשיג את המטרה שלכם. בואו נתחיל –

1. חיטוב הגוף – כל התהליך:

2. פיתוח גוף או אימוני כוח – כל התהליך:

3. למסתבכים, ניתן להיעזר בייעוץ תזונתי לבניית תפריט תזונה מותאמת אישית לכם, לסגנון חיים ולמטרה שלכם. מה כוללת ייעוץ תזונתי:

  • בניית תוכנית לתזונה נכונה ולפעילות גופנית בהתאם למטרה שלכם
  • ייעוץ והכוונה לתזונה נכונה + בניית תפריט תזונה מותאמת אישית בהתאם למטרה
  • בניית פרופיל אישי למעקב חודשי אחרי משקל, אחוזי שומן והיקפים של הגוף + ייעוץ וליווי אישי לתזונה נכונה
היי חברים פתחתי עמוד חדש בפייסבוק, עמוד למאמן כושר אישי ויועץ תזונה. אעלה לעמוד תמונות מאימונים, סרטונים, טיפים בתזונה, תרגילים לתרגול ועדכונים שוטפים. מוזמנים לעקוב אחריי, דניס רוזנברג מאמן הכושר שלך.